News/Press releases
81% ръст на онлайн рекламата у нас
2007-03-29
С 81% е нараснал онлайн рекламният пазар в България през 2005 г.


Комуникациите и банковите услуги формират над 60% от рекламните обеми


С 81% до 5,6 млн. лв. е нараснал брутният онлайн агенционен* рекламен пазар в България през 2005 г., срещу 3,1 млн. лв. за 2004 г. Силното увеличение се дължи основно на големите рекламни обеми на БТК, става ясно от проучване на интернет компанията Инвестор.БГ АД.


Комуникациите и банковите услуги формират над 60% от рекламните обеми. С 9% от пазара е онлайн рекламата на техника, с 13% са бързооборотните стоки (от които 5% са за бирите), по 4% държат залаганията и услугите. Туризмът заема 2% от рекламните обеми по сектори, а недвижимите имоти и колите имат по 1%.


За 2005 г. най-големите рекламодатели, отделили над 100 хил. лв. за интернет реклама, са БТК, НДСВ (изборна кампания), Райфайзенбанк, Биохим, Мобилтел и ДЗИ.


Според данни на сайта www.internetworldstats.com броят на интернет потребителите в България за периода 2000-2005 г. се е увеличил с 411,6%, а с достъп до мрежата у нас разполагат 2,2 млн. човека, или 28,5% от населението на страната. Въпреки бума в използването на интернет в България потенциалът на интернет рекламата все още не е напълно разкрит и тя формира 1,5% от целия рекламен пазар в страната, става ясно още от проучването на Инвестор.БГ.


„Направихме това изследване, защото за нас е изключително важно да познаваме реалната ситуация на бързоразвиващия се онлайн рекламен пазар, за да знаем как да инвестираме в него. Също така бяхме провокирани от факта, че според публикации в пресата през 2005 г. първите две интернет компании в сектора притежават над 100% пазарни дялове“, коментира изпълнителният директор на Инвестор.БГ АД Любомир Леков. „Ние сме открита компания, която винаги е държала да представя новините и информацията такива, каквито са“, каза още той.


Конкретно Инвестор.БГ АД през миналата година успя да увеличи пазарните си позиции и вече се нарежда сред трите най-големи интернет компании в България.


Амбициите на групата са до 2010 г. да притежава 20% от целия онлайн рекламен пазар в България, а по нейни преценки като стойност той ще нарасне до 50 млн. лв. за периода.


* Агенционен пазар – рекламният пазар, който минава през рекламни агенции, а не е реализиран от директни сделки между рекламодател и медия



- - -

Основана през 2000 г. и листвана на Българската фондова борса от октомври 2004 г. Инвестор.БГ АД e сред най-големите интернет компании в България.



През 2004 г. компанията осъществи първото в България първично публично предлагане на акции (IPO), привличайки 1 066 424 лв. В момента акциите й се търгуват на БФБ-София с код IBG, а акционерите й са над 350. Компанията е собственик на сайтовете Investor.bg, Start.bg, Tialoto.bg, Dnes.bg, Snimka.bg, Netkelner.bg, Aha.bg, Blog.bg и Gol.bg.


Около 80 хил. са уникалните посещения на страниците на компанията всеки ден, според Web Counter