News/Press releases
Инвестор.БГ очаква 10% дял от рекламния пазар в интернет за 2007 г.
2007-04-12
 

През 2007 г. рекламният пазар в интернет ще генерира около 20 млн. лв. брутни приходи, а нетните ще възлязат на 12 млн. лв. От тях 1,2 млн. лв. ще са нетните приходи на Инвестор.БГ АД. Това прогнозира на проведената на 10.04.2007 г. пресконференция изпълнителният директор на интернет компанията Любомир Леков.


За сравнение, приходите от продажби на услуги на Инвестор.БГ за 2006 г. бяха над 622 хил. лв., което е ръст от над 260% спрямо предходната година. За първото тримесечие на 2007 пък групата отчита приходи в размер на 230 хил. лв., или увеличение от 170 на сто спрямо януари-март 2006 г.


Общо за миналата година брутният агенционен пазар в България е бил около 12,5 млн. лв. (7 млн. нето). Само година преди това той е бил 5,6 млн. лв. Това означава ръст от над 110%.


Прави впечатление, че делът на интернет рекламата от общия рекламен пазар непрекъснато се увеличава, като очакванията за България са през следващите няколко години той да варира между 5 и 10%.


По думите на Любомир Леков, основна насока за развитие на интернет занапред ще бъде и все по-голямото разпространение на платените услуги, които вече започват да заменят някои от т.нар. пиратски сайтове.


Като пример той посочи легалното закупуване на музика онлайн, което вече съвсем не е непозната практика след българските потребители въпреки все още малката използваемост на кредитните карти като начин за онлайн разплащане.


„Все пак за мен е показателен фактът, че появата на големи хитове на утвърдени български изпълнители в нашия онлайн музикален магазин MP3.bg води до засилен интерес към легалното купуване на музика. Например след поредния хит на Ъпсурт отчетохме нараснал брой разплащания с кредитни карти въпреки останалите опции за плащане в сайта“, заяви Леков.


„Когато говорим за бъдещето на интернет пространството, трябва задължително да подчертаем и бурното развитие на т.нар. WEB 2.0, което напълно и революционно ще промени сектора“, заяви, от своя страна, Надежда Шинева, директор Маркетинг в Инвестор.БГ АД.


„Става дума за нов тип взаимодействие между интернет потребителите, при което те са тези, които генерират съдържание, обменят информация, сътрудничат си, изграждайки един нов тип уеб пространство. Това става посредством разширената употреба на най-различни нови технологии – Ajax, RSS, SOAP и много други, които водят до качествено изменение в уеб приложенията, до една нова версия на мрежата – именно WEB 2.0“, допълни Шинева.


Сайтовете от групата на Инвестор.БГ също ще се развиват в тази посока, като началото вече е дадено от продукти като Zip.bg, Snimka.bg, Blog.bg, Start.bg.


„Благодарение на WEB 2.0 се забелязва нова тенденция и тя е повишаване на доверието към съдържанието в интернет“, коментира Ивайло Лаков, оперативен директор в Инвестор.БГ.


„Това е така, защото WEB 2.0 дава възможност самите потребители да обменят информация помежду си, а юзърите са наясно, че информацията идва не от професионалисти, които им натрапват едно или друго мнение, а от хора като тях самите“, допълни той.


„Категорични сме, че интернет културата на потребителите в България вече е на много високо равнище. Това означава, че у нас има формирано интернет общество, което се състои от хора, знаещи много добре какво търсят и как да го получат. И тъй като в интернет обратната връзка е много силна, именно тя ще даде онзи тласък, който ще помогне на новата медия да измести традиционните, предлагайки нещо повече от информация – участие в създаването й“, каза още Лаков.


В момента в портфолиото на Инвестор.БГ АД влизат 14 продукта: Investor.bg, Dnes.bg, Tialoto.bg, Gol.bg, MP3.bg, Start.bg (а също и турския му аналог Start.web.tr), Snimka.bg, Blog.bg, Aha.bg, Zip.bg, Netkelner.bg, Rabota.bg, RSS.bg, а отскоро – и Automedia.bg.