News/Press releases
Онлайн рекламния пазар до края на 2007 година
2007-04-10

Инвестор.БГ АД очаква 10% дял в онлайн рекламния пазар до края на 2007 година.


Една от водещите тенденции в интерент пазара, която се забелязва от средата на миналата година, е окрупняването на интернет средата , посредством закупуването на по-малки или големи сайтове. Като пример за подобни поглъщания се сочи придобиването на Rabota.bg и Automedia.bg от Инвестор.БГ.


Друга тенденция е нарастването на дела на интернет рекламата от общите рекламни разходи, като очакванията за България са през следващите няколко години той да варира между 5 и 10%.


Брутният онлайн агенционен пазар* през 2006 година в България е бил около 12.5 млн. лв. (7млн. нето). Само година преди това той е бил 5.6 млн. лв. Това означава ръст от над 110%!


Само за Инвестор.БГ АД приходите от продажба на услуги през 2006 са били над 622 000 лв., което е ръст от над 260 % спрямо предходната година. За първото тримесечие на 2007-ма, компанията отчита над 230 000 лв. приходи или ръст от 170 на сто спрямо първото тримесечие на 2006 г. По наши прогнози, до края на 2007 ма интернет пазарът в България ще генерира около 20 млн. лв. приходи (бруто) или 12 млн. (нето), от които 1.2 млн. ще са нетните приходи на Инвестор.БГ АД.

Най – много средства за реклама в интернет през 2006 г. отделят компаниите от сектор комуникации. Лидер в онлайн рекламата е Vivatel, следвана от БTК и Mtel.

Банките и финансовите услуги за втора поредна година се нареждат на втора позиция. Като лидер се очертава банка ДСК, следвана от ОББ.

Ръст на рекламните обеми за интернет спрямо 2005 г. се наблюдава и при компаниите от автомобилния бранш.