News/Press releases
Шестият елемент
2007-06-28

 

Желанието ни да се обособяваме в общности и мрежи, да се причисляваме към групи от хора, споделящи нашите виждания, или да принадлежим към клубове, не е ново.


Нито пък е странно.


През последните години обаче стремежът ни към групиране и контакт бележи толкова голям ръст и популярност, че социолозите все по-често го наричат феномен.


Причините за това са много. От една страна, всекидневието на по-активната част от населението преминава на работното място, а роднините, близките и приятелите остават на заден план.


Вътрешната потребност за контакт обаче ни кара да търсим алтернативни начини за комуникация, така че въпреки голямата заетост и разстояния, да успяваме да общуваме помежду си.


И точно тогава на помощ идва интернет. Една от най-силните и мащабни мрежи, създавани някога от човечеството.


Какво предлага интернет?


Глобалната мрежа предлага среда. Как и с кого ще комуникираме в нея е наш личен избор. В зависимост от желанията и потребностите на своите потребители, интернет компаниите дават различни решения.


Едни от първите социални общности в мрежата са сайтове като Myspace, Facebook, Linkedin.


У нас потребителите на интернет се ориентират сравнително бързо в световните тенденции, което ги кара да търсят родните аналози на гигантските социални мрежи.


Така в края на миналата година в България стартира социалният проект ZIP.BG - мрежа от затворен тип.


Общност, в която може да се влезе, само ако някой вече регистриран ви покани.


И въпреки тази своеобразна бариера пред потребителите, за няколко месеца в ZIP.BG са се регистрирали над 30 000 българи.


За разлика от съществуващите в момента проекти с подобна насоченост, ZIP.BG е ориентиран изключително към потребители, които се представят с истинските си „лица“, реалната си самоличност, не търсят флирт или случаен разговор.


Сайтът също така е и за хората, които използват интернет за бизнес контакти, връзка с бъдещ работодател, любим изпълнител или артист.


Сигурността на комуникацията, липсата на спам и гарантираното лично пространство пък кара популярни хора от бизнеса и творческите среди да използват редовно ZIP.BG.


Примерите са много: бизнесменът Александър Керезов - зам.-председател на Химимпорт, Чавдар Ценов от Тодоров АД, бившия вицепремиер Александър Божков, Даниела Пеева - директор за връзки с инвеститорите на Монбат, близо 100 брокери на ценни книжа от всички инвестиционни посредници, десетки журналисти и рекламисти.


В сайта е интегрирана и напълно нова функционалност за българския интернет – панел, който позволява да се пише на кирилица от всяка точка на света, без да е необходимо инсталирането на специален софтуер.


Точно благодарение на тази опция ZIP.BG успява за няколко месеца да приобщи и една „малка“, но доста активна общност от 200 българи, живеещи в Унгария, както и над 100 наши сънародници от САЩ, 82-ма от Германия и 51 от Великобритания.


Търсенето на познати сред морето от регистрирани потребители се оказва важна част от удоволствието да си сред най–новата и най–активна общност в българското интернет пространство.


Според една теория на Стенли Милграм, американски психолог и социолог, преподавал в Йейл и Харвард в средата на миналия век, всеки от нас може да достигне до желан от него човек чрез шестима познати.


Той доказва твърдението си през 1963 година и така "експериментът на Милграм" се превръща в основа за организирането на голяма част от социалните мрежи по света.


Връщайки се на родна почва, е интересно да проверим дали неговата теория работи и у нас.


Дали ще стигнете до търсения от вас човек чрез шестима познати в ZIP.BG?


Това може да разберете, ако вече имате покана.


В случай пък, че все още нямате такава, разпитайте шестима свои познати. Защото шансът те да са в ZIP.BG е огромен.


Все пак, теорията на Милграм работи вече десетилетия наред. А вие ще станете поредното й доказателство. Струва си, нали?


Ако все още нямате регистрация в Zip.bg, можете да ни пишете на e-mail reklama@investor.bg и ние ще Ви изпратим покана!