News/Press releases
Microsoft vs. Yahoo! - сезон 2
2008-05-29

Microsoft съобщи в неделя, че обмисля алтернативна сделка с Yahoo!, която не предвижда цялостно изкупуване, съобщава Ройтерс. От Microsoft твърдят, че засега не смятат да отправят нова оферта за придобиване на Yahoo!, „но си запазват правото да обмислят отново и тази алтернатива“ в зависимост от хода на преговорите с интернет компанията с акционери на Yahoo! или Microsoft или трети страни.

Microsoft продължава да проучва алтернативни възможности да подобри и да разшири онлайн услугите си, както и присъствието си в рекламния бизнес.

Сагата досега

Амбициите на Microsoft да развие своите интернет продукти и услуги и да се превърне в пълноценен конкурент на Google накараха софтуерната компания да предприеме действия за цялостно придобиване на втория по големина играч на световния интернет пазар Yahoo! още в началото на февруари за 31 долара на акция, или общо 44,6 млрд. долара.


След като Yahoo! отказа офертата под предлог, че тя значително подценява компанията, интернет компанията започна да проучва редица алтернативни възможности за партньорство с други компании в сектора. Сред обмисляните варианти бяха създаването на бизнес съюз с Google, преговори за сливане с AOL или съюз с медийния конгломерат News Corp.


След няколко срещи между ръководствата на двете компании на всички стана ясно, че двете компании няма да достигнат до доброволно решение за сделка. От Microsoft веднага излязоха с планове за кампания по печелене на гласове сред акционерите (т. нар. proxy fight). От Yahoo! през цялото време твърдяха, че са склонни да обсъдят възможностите за сделка при правилната цена.


След като от Microsoft осъзнаха, че Yahoo! няма да приеме офертата и продължава да обмисля други възможности, в края на април софтуерната компания постави ултиматум на Yahoo! да даде отговор за евентуална сделка в рамките на две седмици, след които Yahoo! трябваше да се съгласи да започне преговори за евентуална сделка или софтуерната компания щеше да пристъпи към враждебно изкупуване. От Yahoo! обаче за пореден път отказаха офертата със същия предлог и Microsoft се видяха принудени да я подобрят на 47,5 млрд. долара.


След като Yahoo! отказа да приеме и увеличената оферта и сделката окончателно се провали Microsoft направи стъпки в посока евентуалното придобиване на платформата за социални контакти Facebook.