News/Press releases
Излязоха първите официални данни на Nielsen Online за българския интернет
2008-05-29

Читателите на онлайн медията за бизнес и финансова информация Investor.bg прекарват близо три пъти повече време, разглеждайки съдържанието на сайта, спрямо посетителите на други страници от категория „Бизнес и финанси“ в българския интернет. Това показват данните от проучването на Nielsen Онлайн за април 2008 г. за издателите на съдържание в интернет и сайтовете на българския пазар. Информацията се отнася само до интернет потребителите на територията на страната.


Посетителите на Investor.bg се задържат в сайта средно по 14,4 минути на посещение, докато читателите на останалите пет наблюдавани сайта в категорията прекарват в съответните сайтове по между 2,8 минути и 6,1 минути.


Според данните от изследването Investor.bg е лидер и в месечната статистика в категорията по брой на уникалните браузери (114 504 за месеца спрямо 52 568 за следващия в подреждането), както и по брой на импресиите (5,4 млн. спрямо 403 хил. за сайта на втора позиция).


На първо място по прекарано време в дадена интернет страница е и друг сайт от групата на Инвестор.БГ АД – Aha.bg. Сайтът оглавява класацията не само в собствената си категория „Общности“, но категорично застава на първо място по този показател в целия български интернет. Времето, което посетителите му се задържат в сайта, е средно 31 минути за едно посещение.


Месечният брой импресии, които реализира Aha.bg, е близо 158 млн., а уникалните браузери за месец април са 628 хил., или най-много в категория „Общности“.


Изследването на пийпълметричната агенция Nielsen ще бъде публикувано всеки месец и е свободно достъпно за всички, които се интересуват от развитието на интернет пазара в България. До общо измерване на рейтингите в България се стигна след подписано през февруари тази година споразумение между "Инвестор.БГ","Нет Инфо БГ", "Мейл БГ", "Икономедиа", "Уеб медия груп", "Синера", "Дарик нюз" и "Санома Блясък". Впоследствие към изследваните компании се присъединяват "Резон Медиа" и "Диджитъл Медиа Груп", а от май и още три компании.


В другата съществуваща у нас метрика за посещенията на българските интернет сайтове – Gemius, са включени доста по-малко компании, но пък тук влиза един от основните играчи на интернет пазара - Дир.бг. Според изследванията на Gemius Инвестор.БГ изпреварва по посещаемост портала, заставайки на лидерска позиция в подреждането. В изследването на Nielsen интернет групата заема второ място по обща посещаемост след Нетинфо, тоест обобщеният анализ от двете метрики потвърждава втората позиция на сайтовете на Инвестор.БГ в българския интернет.