News/Press releases
Рекламата в медиите стигна $450 млрд., интернет изпреварва радиото до 2009
2008-03-13

Разходите за реклама в медиите в световен мащаб са нараснали средно с 5,2% през 2007 г., като въпреки продължаващото все още лидерство на телевизията и пресата, растежът в интернет е значително по-ускорен – 32,4%. Това показват резултати от проучване на Европейския институт за аудиовизуални и телекомуникационни технологии (Idate).


Всички видове медии бележат увеличение на рекламните си приходи, като общите разходи за реклама възлизат на 450 млрд. долара. Пресата и телевизията заедно привличат три четвърти от рекламните разходи, вестниците остават без съществена промяна спрямо предходната година (с ръст от 0,8%), а интернет медиите изпреварват по растеж всички свои конкуренти.


Северна Америка и Западна Европа остават най-силните пазари, като съществен ръст отбелязват Източна Европа и регионът на Тихоокеанска Азия. Очаква се през тази година Китай да се превърне в четвъртия най-голям рекламен пазар в света, изпреварвайки Германия, а през 2010 г. Русия ще премине от миналогодишното си 14-то място на 6-та позиция.


В проучването се казва още, че интернет потребителите, които прекарват по над 11 часа седмично онлайн, вече са 750 млн. души. Що се отнася до прогнозите за интернет пазара, очаква се растежът на рекламните бюджети, насочвани към мрежата, да възлезе на 76% от 2006 до 2009 г. спрямо увеличение от 16 на сто за същия период за телевизията и 9,5 на сто за пресата.


Ако прогнозите за растежа на рекламните приходи онлайн се изпълнят, до 2009 е възможно интернет да изпревари радиото и да стане номер 3 в общата класация на най-печелившите медии.