Обемът на интернет рекламата в САЩ ще се удвои до 2011 г., подпомогната от технологични инвестиции в сектора, прогнозира изследване на Yankee Group.
Според изследователската компания в момента интернет като медиа привлича 20% от потребителите, но в същото време печели едва 7.5% от рекламните бюджети.
В следващите три години се очаква този дял да се увеличи до към 15%, приближавайки телевизионния. Според Yankee рекламодателите ще харчат 244 долара за един интернет потребител, срещу 313 долара за телевизионен.
За сравнение през 2006 г. съотношението бе 89 срещу 276 долара.
За по-големите рекламни обеми ще допринасят по-доброто таргетиране, нови рекламни платформи и оптимизиране на рекламните бюджети.
За сравнение през декември с подобно изследване излезе eMarketer. Според него разходите за интернет реклама в САЩ ще нараснат от 21 млрд. до 42 млрд. долара през 2011 г. Очакванията за дела на интернет в общия рекламен микс бяха за увеличение от 7.4% на 13.3% за периода.