Интернет потребителите в Западна Европа се очаква да похарчат 51 млрд. евро (35 млрд. паунда), или с 58% повече от миналата Коледа , което ще се равнява на 39% от общите годишни онлайн продажби, показва изследване на Forrester.
Близо 60% от европейските потребители ще пазаруват онлайн тази година. Британците са най-големите „купувачи на дребно” с очаквания за 27 млн. пазаруващи чрез мрежата около Коледа.
Очакванията са германските купувачи да са 33 млн., при онлайн разходи за 12 млрд. евро. На трето място са французите с 6.5 млрд. евро, а италианците и датчаните са съответно с 2.1 и 1.9 млрд. евро, отделени за подаръци по мрежата.
"Значителното покачване на онлайн продажбите на дребно се дължи от една страна на нарасналото потребителско доверие, както и на все по-доброто боравене и разбиране на световната мрежа" , твърди анализаторът на Forrester Викториа Люис.